بلاگ

چربی‌های محافظت شده از شکمبه – مکمل‌های C16 بالا

یک گروه رایج دیگر از مکمل‌های چربی، آنهایی هستند که به عنوان چربی‌های «C16 بالا» دسته‌بندی می‌شوند. این گروه از مکمل‌های چربی، حاوی نزدیک به ۱۰۰ درصد چربی هستند و با غلظت اسید پالمیتیک (C16:0) معمولاً ۸۰ درصد یا بالاتر و بوی تقریباً خنثی مشخص می‌شوند. چندین مطالعه‌ی قدیم و جدید، اثر محرک چربی شیر این اسید چرب (غلظت و عملکرد) را با مکانیسم‌های بالقوه از جمله افزایش راندمان جذب، استفاده‌ی ترجیحی برای سنتز تری گلیسیرید چربی شیر و تحریک سنتز تری گلیسیرید از طریق اتصال ترجیحی C16 نشان داده‌اند: ۰ در مکان های خاص روی تری گلیسیرید.

همانطور که در جداول ۱ و ۲ نشان داده شده است، پاسخ به مکمل C16:0 (2% ماده‌ی خشک جیره) متغیر است و احتمالاً منعکس کننده‌ی تفاوت در مرحله‌ی شیردهی، غلظت چربی پایه‌ی جیره، ژنتیک و مدت زمان تغذیه در میان سایر موارد است. این داده‌ها استفاده‌ی متفاوت از مکمل‌های اسید چرب C16:0 را در حمایت از تولید شیر و چربی شیر نشان می‌دهند. مهم است به یاد داشته باشید که هر چه نسبت مکمل C16:0 برای تولید چربی شیر بیشتر باشد، نسبت موجود کم‌تر می‌شود. برای اکسیداسیون، تأمین انرژی، شیر و سایر اهداف تولیدی.

با این حال، بسیاری از این مکمل‌ها دارای غلظت اسیدهای چرب غیر اشباع ۱۰٪ یا بیشتر هستند. همانطور که قبلا ذکر شد؛ این اسیدهای چرب “نرم تر” (نقطه ذوب پایین) به طور بالقوه در شکمبه آزاد می‌شوند که در آنجا ممکن است اثرات منفی داشته باشند. محصول تازه توسعه یافته‌ی Mega-Fat 88 Volac Wilmar با تأمین منبع متمرکز نقطه‌ی ذوب بالا C16:0 (88%) و متعادل کردن باقی مانده با سایر اسیدهای چرب با نقطه‌ی ذوب بالا (عمدتاً C18:0) بر این مشکل غلبه کرده است و به طور مستقیم به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *