واکسن و واکسیناسیون در طیور

نویسنده:

دکتر پیر ماری بورن و دکتر سیلوین کومت

مترجم:

شرکت سواپارس

ناشر:

انتشارت قله

تعداد صفحات:

216

سال انتشار:

1381

این کتاب به مسائل کاملاً عملی و کاربردی مربوط به واکسن و روشهای واکسیناسیون و سلامتی و بی‌خطری واکسن، مکانیزمهای ایمنی و تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر واکسیناسیون با استفاده از روشهای آزمایشگاهی سرم شناسی و سایر روشها به منظور تصمیم گیری جهت انجام واکسیناسیون و یا ارزیابی و نظارت بر واکسیناسیون انجام شده پرداخته است.

با این حال باید به خاطر داشت که برنامه های واکسیناسیون تنها یکی از عوامل متعددی به شمار میروند که در میزان تولید مرغداری نقش دارند و بایستی با برنامه های بهداشتی اجرا شده در هر دوره تولید همراه و عجین گردند.

برنامه های واکسیناسیون را تنها با توجه به شرایط پرورش نمیتوان تغییر داد بلکه وضعیت مرغداریهای مجاور از لحاظ بیماریهای مختلف و میزان تولید و روشهای مربوطه همگی از جمله عواملی هستند که می توانند منجر به تغییر برنامه های واکسیناسیون از نظر فنی و یا دامپزشکی گردند.

در حقیقت هدف از تدوین این راهنما تامین اطلاعاتی فراتر از یک کتاب صرفاً علمی و تخصصی در این زمینه است. به تعبیر دیگر مجموعه حاضر سعی در انتقال اطلاعات علمی و عملی مورد نیاز خواننده به منظور ایجاد درک مناسبی از پیچیدگیهای ظاهری فرآیند ساده ای به نام واکسیناسیون در طیور دارد.

موارد مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام یوتیوب واتساپ واتساپ تلگرام
فروشگاه
خانه